Copyright 2025 - Parti Testvérek Hungaria

Adria 2017 tavasz

Úti jelentés a Balatoni Asztal tavaszi adriai vitorlázásáról 2017.04.05-04.09.

 

Résztvevők:       Phoenix, a balatoni asztal kapitánya

                       Vitéz, Lupo di Mare, Vagabund testvérek,

                       Bunda György aspiráns és párja Rita

 

Borongós, de kellemes hőmérsékletű tavaszi időben indultunk szerda délelőtt Kastela Gomilica felé, Phoenix kapitányunk vezetésével. Az út gyorsan eltelt, köszönhetően a buszon kialakult hangulatnak, és Phoenix kapitányunk tempójának. A sokat látott és több mint 600 ezer kilométert futott Transporter korát meghazudtolóan fürge, folyamatosan 140 km/óra tempót tartott. Így a csapat már 16 órakor a kikötőben „parádézott” két hordár kocsival, és rengeteg cuccal. A cucc egy része a hajóhoz kapcsolódott, a másik része volt az ellátmány, és a többi személyes dolog, úgy mint pálinkák, hálózsákok, borok, stb.

Estére fel is lett volna szerelve a Sea Star, de a nagyvitorla besodró kötél rögzítéséhez Lupo di Mare egy kicsit hosszabb csavart hozott. A megoldáshoz elővett fűrész, még amatőr szemmel is, csak a meleg víz darabolásához lett volna jó. Így maradt a feladat másnapra, de ezen kívül a hajó menetkész lett. Megvacsoráztunk, majd csendes, borozgatásos beszélgetés után, harsány horkolási versenyt rendeztünk.

Csütörtökön reggel sikerült a csavarokat méretre vágatni, de a horvát szerszám sem volt sokkal jobb, így eltelt ~ fél óra a művelettel. Aztán felhúztuk a nagyvitorlát, reggeli, és 10 után indulás. Átmotoroztunk a spliti kapun, majd kibontottuk a vitorlákat és enyhe szélben kellemesen haladtunk a Brac és Solta közötti átjáró felé. A szélirány miatt közös döntéssel Stari Gradot választottuk úti célul Hvar szigeten, ahová délután 5-kor meg is érkeztünk. Vacsora, majd kellemes társalgás kezdődött a Balatoni Asztal múltjáról. Sok hasznos és érdekes részletet ismertem meg Vitéz segítségével az Asztal működéséről, a korábbi programokról és eseményekről. Következzen néhány kép az eddigi történésekről.

Előttem egy rakás vitorla…

Mivel is kezdjük a szerelést?

Már csak a nagyvitorla nincs a helyén.

Kikötés után Stari Grad-ban.

A számítógép függőség kortalan…(A pincér a rendelésre várt, de már fogy a türelme…)

Irány a pékség, friss kenyeret kell venni…

 

Péntek reggel szétnéztünk Stari Gradban, és feltöltöttük a kenyeres tárolónkat. Lupo di Mare ellenőrizte az időjárási előrejelzéseket, meg az itthon történteket, és reggeli után elindultunk. Úti cél még nincs, egyelőre megnézzük Hvar városát. Kellemes 10-16 csomós déli délnyugati szélben teljes vitorlázattal haladtunk, és délután fél kettőkor beértünk a városi kikötőbe. Kikötni nem akartunk, fotózás után fordultunk, és elindultunk Brac felé. Végig vitorlával mentünk, menet közben találkoztunk delfinekkel is, de sajnos nem követték a hajót, csak megmutatták magukat. A kedvező szél Kitartott Milnáig, ahol az éjszakát töltöttük a szokásos esti programok után. (Először kezeltem a kormányt kikötéskor, és nagy galiba nem történt)

Szombat reggelre a hajó kihűlt, mert a parti áram biztosítéka leoldott. A visszakapcsolási kísérlet furcsa zajt, és némi füstöt eredményezett a kapcsolótábla környezetében, a térképasztal alatt. Rövid konzultáció után a bejövő direkt vezeték zárlatát feltételeztük, amit igazolt a biztosíték doboz kibontása után a valóság. Doboz ki, kapocsléc le, automata biztosíték tömb ki, elégett vezeték rövidítés, rögzítő csavarok oldása, vezeték beszerelés, próba terhelés és visszaszerelés. Röviden ennyi, de azon a lehetetlen kis helyen, indiai fakír pózokban majd 2 óráig tartott a művelet. Minden jó, ha a vége jó, és ez nem volt másképp most sem. Ezen kis intermezzo után reggeli, indulás, tankolás, és szélcsendben kimotorozás a milnai öbölből. Szél sehol, első WC full szerviz alkatrészcserékkel, majd 11 óra felé nyugaton megjelent egy szélcsík, és lassan terjedni kezdett. Délben 20 csomós nyugati alapra 28-as frissülések jöttek, és nagyon jót vitorláztunk teljek tackkal. Ejtett cirkálás Ciovo sziget felé, a part előtt fordulás, irány Solta, a part előtt ejtett fél széllel, háromnegyed széllel elhajóztunk Rogac, Necujam, és Stomorska előtt, majd irányba vettük a Spliti kaput. A szél gyengült, de kitartott egészen Gomilicáig, csak az utolsó mérföldön kellett motort indítani. Kikötés, a szokásos esti program, és nyugodt éjszaka. Vasárnap csomagolás, takarítás, és 10 órakor indulás haza.

 

Vitorlával Hvar felé.

A csapat. Csak a kormányos, azaz jómagam hiányzik a képről.

 

Hvar.

  

Milna.

 

Amikor igazán élvezetes a vitorlázás.

 

 

Nem a motor dolgozott, a sebesség volt kiváló…

 

Összefoglalva nagyon tartalmas élvezetes programon vettem részt, kiváló társaságban. Az időjárás is kegyes volt, mintegy 50-60 mérföldet tudtunk jó szélviszonyok mellett vitorlázni, és semmi nem zavarta a szórakozásunkat.

Köszönet érte Mindenkinek!

 

  1. április 11.

Vagabund

Ui: Az út során külön köszönet Ritának, aki egy szem nőként gardírozta a csapatot, és látta el a háziasszonyi teendőket!

 

f t g m