Copyright 2025 - Parti Testvérek Hungaria

Adria 2019 tavasz

Útinapló a Balatoni Asztal tavaszi tengeri túrájáról

 

2019.04.10-14.: a Balatoni Asztal adriai vitorlázást teljesített

Résztvevők:     Lupo di Mare, Vagabund, Turul, Vidám testvérek,

Aspiráns Selmeczi József, mocó Csizmazia Gábor

 

Az időjárási előrejelzések alapján sok jóra nem számítottunk, de mégis elindult a csapat a tervek szerint. Az érthetőség kedvéért beillesztem a tervet.

„Kedves Testvérek!

A végleges helyzet szerint hatan veszünk részt az adriai vitorlázáson.

                A csapat: Turul + 1 fő (mocó)

                                    Lupo di Mare

                                    Vidám, Vagabund, testvérek

                                    Selmeczi József aspiráns (Predator)

Lupo bérli Kaposváron a kisbuszt, és 04.10-én 10 óra 30-kor indul, az alábbi útvonalon és időpontokban vesz fel bennünket:

               ~ 11 óra 30 perc, Balatonlelle Yacht kikötő Vidám,

                ~11 óra 40 perc, Balatonlelle Bahart kikötő Turul + mocó,

               ~12 óra 40 perc,  Nagykanizsa, Királyi Pál u. 6., Vagabund, Predator

 

A várható utazási-hajózási költségek

Költségek

Mennyiség

Me

Összeg

Pénznem

Árfolyam/

Összes Kuna

 

Összesen Ft

Kikötői díj

2

db

500

Kuna

46

1000

   

Idegen forg. Adó

1

db

450

Kuna

46

450

   

Autópálya díj

2

db

330

Kuna

46

660

   

Hajó üzemanyag

1

db

300

Kuna

46

300

   

Kisbusz bérlés

5

nap

15000

Ft

1

   

75000

Üzemanyag busz

660

km

9,8

Kuna

10 l/100km

646,8

   

Üzemanyag busz

660

km

390

Ft

10 l/100km

   

25740

       

Kuna összesen:

3056,8

Ft összesen

100740

       

Kuna 1 főre

610

Ft 1 főre

20 148

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A fix költségeket 5 főre bontottam. (Ibolya kiválásával emelkedtek a költségek.) Így a várható fix költség fejenként 610 Kuna, és 20.000-Ft. (46 Ft-os árfolyammal számolva 48 208 Ft/fő)

 

Fontos információk az adriai túrához:

  1. Egyéni felszerelések: hálózsák, vízhatlan öltözet, gyógyszer, párnahuzat, lepedő, saját ruházat.
  2. Az étkezés naponta kettő, reggeli és vacsora. Az első napon, az úton (~ 7 óra) saját szendvicsek, este vacsora a hajón, felelős: Vagabund.(véres / májas hurka,  kolbász, kenyér, savanyúság)
  3. 2. nap: Reggeli: felelős Lupo di Mare.              Vacsora: felelős Selmeczi József (birkapörkölt nokedlivel)
  4. 3. nap: Reggeli felelős Turul                               Vacsora: felelős Vidám (kolbászos lecsó)
  5. 4. nap: Reggeli felelős: Lupo di Mare                Vacsora: étterem saját költségen, vagy a maradékok
  6. 5 nap: Reggeli + szendvicsek a hazaútra.       Felelős: Turul+ mocó
  7. Az étkezések esetében 6 főre kell tervezni, az alapanyagot, vagy a készételt négyszögletes zárható műanyag dobozokban célszerű vinni, a hűtőbe pakolás miatt!
  8. A reggelihez/ vacsorához tartozó zöldségeket célszerű vinni, ezek paprika, hagyma, paradicsom. Mindenki a felelősségébe tartozó étkezéshez kérjük, biztosítsa, de ne essünk túlzásokba!
  9. Az étteremre ~ 100-130 kunával kell számolni. (ez 1 főétel+ 2 korsó sör ára) Ezzel emelkedik az egy főre számított kuna fix költség, ~ 750 kuna. Ezt mindenki hozza magával!
  10. Az italokat a saját szükséglet szerint hozza mindenki. 
  11. Testvéri üdvözlettel:

         Vagabund"

 

Mint tudjuk, a tervek azért vannak, hogy legyen mitől eltérni. Nálunk is így történt, mert Lupo di Mare ugyan időben elindult, és felvette Lellén a társakat, de Nagykanizsára csak ¾ 3-kor érkeztek. Jómagam és Selmeczi Józsi 2 órát vártunk, igaz, egy telefoni értesítés történt. Az ok: Lupo megéhezett, és a Berényi fogadóban megállt egy marhapofa kedvéért. Mi ugyan a várakozás kellemetlenségét oldani próbáltuk némi birs pálinkával, de alapvetően nem éreztük a csapat részének magunkat. A fogadó 5 percre van a találkozási helytől, és ha lett volna empátia Lupoban, felvesz bennünket is. (Mellesleg nem a legjobb helyet választották.)

Végül 15 órakor elindultunk, és két rövid megálló után 21 órakor megérkeztünk Gomilicára. Bepakolás, és vacsora következett a terv szerint, aztán aludni tértünk.

Másnap, 11-én kellemes meglepetésként nem esett az eső, néha a nap is kisütött, ellenben szél sem volt. A terv szerinti reggeli szalonnás tojásrántotta után a csapat nekiállt felszerelni a hajót. Genua, grósz felhúzása, sprayhood és bimini felszerelés után 12-.kor elindultunk. A tervezett cél Starigrad volt, Hvar szigetén. Ciovo sziget csúcsáig motorral mentünk, ott felszereltünk, és teljes vitorlázattal próbáltuk tartani Solta és Brac közötti átjárót. Azonban, a szél nem ismerte a tervünket, és mindent megtett, hogy nehezítse a dolgunkat. Lengett 30°-ot mindkét irányba, erősödött, gyengült majd elállt, hogy kis idő elteltével más irányból újrakezdje. Végül 4 óra vitorlázás, és jó pár manőverslukk után bemotoroztunk Stomorska öblébe, megnéztük a hajóról a települést. Onnan kiérve újra vitorlát bontottunk, és átvitorláztunk Brac szigetéig, ott elállt a szél. Közös lehetőség elemzések után mocónk véleményét elfogadva kikötöttünk 18 óra 45-kor Milnán. A terv szerinti vacsora (birkapörkölt) után, (amely kiváló volt, de sok megmaradt) elemeztük a napot, és megállapítottuk, hogy az időjárással nagy szerencsénk volt. Közös egyeztetéssel a másnapi célt Trogir városában jelöltük ki.

Reggel Kastelában

 

Úton ……

 

Még mindig úton

 

Milna

12-én reggel kellemes időre ébredtünk, az egyetlen probléma a szél hiánya volt. A terv szerinti hagymás mangalica szalonnás tojásrántotta után rövid városnézés kávézással, fizetés az ACI-nak a tervvel ellentétben 585 kuna, és indulás 11-kor motorral. Kiérve az öbölből a gyenge keleti szélre felhúztuk a vitorlákat, és amíg lehetett vitorláztunk. Ciovo sziget közepéig jutottunk el vitorlával, ott leszereltünk, és délről kerülve Kraljevac szigetecskét bemotoroztunk Trogírba. A városi partfalon álltunk meg 18 órakor. Visszaállítottuk a költségek tervezett szintjét is, mert „csak” 390 kuna volt a napi díj, amiért gyakorlatilag csak a helyet adták. Ezért leleményes csapatunk felderítette a trogiri ACI marinát is, és ugyan sok sétával, de megoldotta a tisztálkodási igényeket. Este városnézés, majd vacsora a terv szerint. A csapat csendes borozgatás közben úgy döntött, hogy a megmaradt birkapörköltből birkagulyást készít, a tervezett éttermi vacsora helyett. A szükséges kiegészítő alapanyagokat a trogíri piacról szerezzük be, másnap.

 

Trogír, óvárosi partfal

 

A testvérek lobogói, beszerzés után….

13-án kellemes reggelre ébredve irány a piac, Selmeczi Józsi beszerezte a hiányzó alapanyagokat, krumpli, sárga és fehérrépa, fokhagyma. Mivel Lupo nem készült reggelivel, noha ő volt a tervezett felelős, Turul készítette el a tojáspörkölt reggelit a maradék tojásokból. Reggeli után irány az ACI marina hajósboltja, ahol akkor nem vett senki semmit, vissza a hajóhoz, majd kollektív kávé, ill. sör fogyasztás a promenád egyik éttermében. Itt döntötte el Vidám, hogy várjuk meg őt, mert visszamegy az ACI-ba, és vesz egy bejáró deszkát. Megvártuk, majd indulás 12-kor Kastela Gomilica felé. Az út alatt Lupo, Turul, és Selmeczi Józsi elkészítették a birkagulyást, melynek felét az úton elfogyasztottuk, a tervtől eltérően. Az út során többször felszereltünk, leszereltünk, motoroztunk, vitorláztunk, de a befutó Ciovo sziget csücskétől nagyon kellemes, ejtett negyedszeles menet volt a kikötőig. Kikötés 16 órakor, majd felkészülés után beautóztunk Splitbe. Ott vettünk a hűtőhöz csőszigetelést, leparkoltunk az óvárosban, körbejártuk az óvárost, és beültünk vacsorázni a Varos nevű étterembe. A vacsora megfelelő volt, az ár/érték aránya azonban kérdéses. 20 kunát elkérni egy korsó sörért már nem kérdéses, de pofátlanság. Visszaérve a hajóhoz Turul hűtő szigetelésbe kezdett, beszélgettünk egy ideig, majd eldöntöttük, hogy korai kelést követően legkésőbb 10-kor indulunk.

 

Ebéd az úton, és újra Kastelában

 

Split városnézés

14-én a korai keléssel nem volt probléma, hamar összepakoltunk, bevásároltunk, reggeliztünk, majd Turul nekiállt szendvicseket készíteni. Már korábban gyanús volt, hogy a szendvicsnek félretett szalámi érthetetlen fogyásnak indult Lupo által, de mostanra konkrétan a fele hiányzott. Lupo diétára hivatkozva elismerte a csipegetést. Szankciót nem alkalmaztunk vele szemben, csak a „diétázó bélpoklos” jelzőt kapta meg. A szendvicskészítés után még felszereltem Turullal egy mennyezeti led világítást, egy éjjeli led világítást, majd takarítás, rendrakás után ½ 12-kor elindultunk hazafelé. Két megállással és tankolással 17 órakor szálltam ki Selmeczi Józsival Nagykanizsán. Meglepetésként Corsarám frissensült nyújtott cseresznyés rétessel várt bennünket, amit jóízűen megkóstoltunk. Ezután elköszöntünk egymástól, és indultak a fiúk Zalaegerszeg és Lelle felé.

Szokás szerint jó hangulatú kellemes volt az együtt töltött idő. Végre többet tudtunk vitorlázni, az időjárás is kitett magáért. A költségtervet tartottuk, az ellátás is kiváló volt. Sokat élcelődtünk, de nem bántóan, csak a tréfa kedvéért. Rengeteg új, és jó viccet hallottam, és ezért megfogadtam, hogy én biztosan nem fogok elveszni. (a hozzá tartozó viccet majd elmeséljük)

Személy szerint én örültem, hogy tudtam vitorlázni, és első kísérletre kikötöttem a hajóval. Örültem, hogy sokat beszélgettem Vidámmal a hajózásról, hajókról, Turullal és Józsival a kolbász és szalámi készítés fortélyairól, vagy Lupoval a sikkasztás és korrupció összefüggéséről. Köszönet érte mindnyájatoknak.

Vagabund

2019.04.15

f t g m